Bro Rickywan Melaka
Aktivis Hak Asasi Manusia


Kehidupan tidak semudah yang dijangka kan,meneruskan kehidupan adalah sesuatu keperluan, jangan gentar jika ditindas , jangan mengalah jika tertewas, bangkit dan terus maju ke hadapan,pasti ada sinar yang menanti....
Photobucket
myspace layouts

"Rakan-rakan sekalian, Jika anda seorang yang perihatin, dan ingin hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa alam, sila klik di gambar sebelah atas ini ( Tabung 1 UNTUK ASIA ), membantu demi sesama manusia & insan di muka bumi ini..."


|Tagged| |Mudah| |Facebook| |Friendster| |Yahoo| |Google| |TvLive| |Twitter|

Friday, December 6, 2013
Karma Yang Hilang.....Part1
Assalamualaikum & Salam Sejahtera Kepada Semua,
Alhamdulilah, Alhamdulilah, segala pujian hanya untukmu ya allah.

Lama sebenarnya tak update blog ni, ramai kawan blog pun, aku tahu ada juga yang dah berhenti berblog ni, mungkin masa mencemburi kita semua agaknya, tapi pada hakikatnya aku rindu sangat untuk berblog macam dulu, cuma terhadnya dan terbatasnya masa dan hubungan dunia luar, membuatkan aku mendiamkan diri seketika, insyallah mungkin akan berblog dengan lebih kerap hendaknya dan jika di berikan kesempatan, insyallah.

Ok,sebenarnya banyak benda dan perkara berlaku selama ini, cuma tidak aku kongsikan bersama kalian semua, banyak benda yang tidak bagus di kongsikan bersama, tapi seba sedikit aku akan kongsikan pada kalian semua, jika kalian sudi mendengar rintihan dan luahan aku di sini, insyallah akan aku kongsikan.

Selama ini semua yang aku anggap indah, rupanya indah khabar dari rupa sebenarnya, banyak benda yang aku anggap sempurna, tapi hanya debu-debu kotor yang menempel muka ini dan orang-orang itu, mungkin masa tu aku masih lagi belum sedar dan buka mata seluasnya, aku dah pun berhenti kerja di tempat kerja lama aku, hampir setahun lebih juga aku dah berhenti kerja, mungkin jodoh aku di situ mungkin lebih lama lagi, namun kerana perasaan cemburu ( bahasa sopan nya ) atau hati dengki dan busuk ( bahasa kasarnya ) yang membuatkan aku hanya mampu bertahan untuk 10 tahun di sana, alhamdulilah, syukur lama juga aku kerja kat situ.

Banyak sebenarnya org yang khianat aku kat situ, sabar dan sabar setiap hari tiada noktahnya, aku bertahan, dan kerana mampu bertahan, orang-orang itu melakukan kerja kotor pada diri aku, dia orang buat aku sampai tak ingat dosa dan pahala, tiada belas kasihan langsung pada aku, tapi selama ini, aku lah yang banyak membantu meraka diatas nama "Sahabat", tapi itu semua bukan di endahkan oleh mereka, malah terus-terusan membuat aku sengsara.

Melawan, dan terus melawan, tapi tak guna, nasi dah jadi bubur, diorg lagi kuat daripada aku sebenarnya, mereka gunakan taktik kotor dan keji, sehinggakan niat untuk berkerja setiap hari di padamkan hasrat itu, keji kan? tapi itulah hakikatnya orang melayu, tak puas hati je bila orang lebih baik daripada mereka, kasihan jenis org macam tu, whatever,tapi diorang lebih suka buat org sengsara daripada gembira,akhirnya aku terkulai,jasad masih ada, tapi jiwanya dah kosong dan hilang kegembiraan itu.

Ok la, nanti aku sambung lagi citer aku, citer sikit-sikit dulu yer...nak tau lagi tunggu yer.....hehehe




Assalamualaikum.......


 
posted by Rickywan at 7:29 AM | Permalink | 1 comments
Anda boleh terus membaca paparan untuk bulan ini, dengan hanya klik Disini

Dan jika anda mahu melihat paparan yang seterusnya, sila pilih bulan, di bahagian ARCHIVES! di sebelah kanan blog ini. Terima Kasih, Sila Dtg Lagi....
Google
 
Image header © Bro_Rick | Layout design by UjangMD
/* Theme Name: Manhattan Theme URI: http://www.manhattanray.com/manhattan Description: Manhattan 4.2 Version: 4.2 Author: Manhattan Ray Tags: black, white, fixed-width, right-sidebar */ body{ margin:0; font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; text-align: left; vertical-align: top; background: black; color: white; } body,h1,h2,h3,h4,h5,h6,address,blockquote,dd,dl,hr,p,form{ margin: 0; padding: 0; } #wrapper{ margin: 0 auto 0 auto; width: 1001px; height: 100%; overflow:hidden; padding: 0; text-align: left; background: silver; } #container{ float: left; width: 702px; height: 100%; overflow: hidden; margin: 0 10px 0 20px; display:inline; /* because IE doubles set margins */ font-family: "trebuchet ms",times,arial; font-size: 14px; } #header{ width: 680px; height: 330px; padding: 10px; background:url (http://talianhayat.com/wp-content/uploads/2011/01/redas1.jpg); border: 1px solid black; border-top: 0; margin-bottom: 10px; } /* start: pagemenu */ /* NOTE: Unlike most Suckerfish dropdowns */ /* This code uses the pagemenu division as the */ /* relative datum, not the top list items */ /* Be aware of this, if you play with the pagemenu codes */ #pagemenudiv{ width: 702px; height: 22px; background:#242424; position:relative; } #pagemenudiv ul{ margin: 0; padding: 0; list-style-type:none; } #pagemenudiv ul li{ float:left; text-align:center; } #pagemenudiv ul li a{ display:block; height: 18px; padding-top:2px; padding-left: 5px; padding-right: 5px; border: 1px solid #242424; float:left; font-size:14px; font-family: times,arial; font-weight: 500; text-decoration:none; text-transform: uppercase; color: white; } #pagemenudiv ul li a:hover{ background: white; color: #242424; } /* sub pages below */ #pagemenudiv li ul{ position: absolute; display: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); width:702px; height: 25px; top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li > ul{ top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li.over ul, #pagemenudiv li:hover ul{ display:block; } #pagemenudiv li ul a{ border: 1px solid black; font-size:16px; padding-top: 2px; height: 20px; text-transform: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); color: #bbb; } #pagemenudiv li ul a:hover{ background: black url(graphics/submenuhoverbg.jpg); color: #242424; } /* end: pagemenu */ #content{ width: 702px; color: black; } /* start: sidebar codes, except for calendar and links */ #sidebar{ float: left; width: 227px; border: 1px solid black; padding: 10px; background: #e8e8e8; margin: 10px 20px 10px 0; display:inline; /* because IE doubles set margins */ color: black; } #sidebar ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0 10px 0 10px; } #sidebar ul li{ margin: 5px; padding: 10px; background: #555; color: #ccc; } #sidebar ul > li{ border: 1px solid black; } #sidebar ul li li{ border: 0px; } #sidebar ul li h2{ background: black url(graphics/sidebarh2bg.jpg); height: 17px; padding-top: 1px; padding-left: 5px; font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 14px; color:#242424; } #sidebar ul ul li{ padding: 0; line-height:24px; } /* end: sidebar codes, except for calendar and links */ #footer{ clear:both; width: 993px; padding:4px; position:relative; background: #323232; color: #bbb; } span.footercredits{ position: absolute; left: 410px; } /* start: anchor/link codes, except for page menu */ #header a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #header a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #fff; } #content a{ text-decoration: none; color: #343434; font-weight: 600; } #content a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #000000; } #sidebar a{ text-decoration: none; color: #ccc; } #sidebar a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } #footer a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #footer a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } /* end: anchor/link codes, except for page menu */ .aligncenter, div.aligncenter { display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; } .alignleft { float: left; } .alignright { float: right; } hr{ border: 1px solid #484848; } acronym{ color: #484848; font-weight: 600; } blockquote{ border-top: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 10px; margin:10px; background: #b0b0b0; } h1{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 24px; padding: 0 0 10px 0; } .post{ padding: 10px 0 10px 0; } .post h2{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 18px; } .entry{ line-height: 18px; } p{ padding: 10px 0 0 0; } p.postmetadata{ border-top: 1px solid #444; border-bottom: 2px solid black; margin: 10px 0 0 0; } .navigation{ padding: 10px 0 0 0; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 18px; } table#wp-calendar{ width: 100%; } .comments-template{ margin: 10px 0 0; border-top: 1px solid #ccc; padding: 10px 0 0; } .comments-template ol{ margin: 0; padding: 0 0 15px; list-style: none; } .comments-template ol li{ margin: 0px; line-height: 18px; padding: 10px; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template ol li.alt{ background: #aaa; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template h2, .comments-template h3{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 16px; border-bottom: 1px solid black; } .commentmetadata{ font-size: 12px; } .comments-template p.nocomments{ padding: 0; } .comments-template textarea{ font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; } .comments-template img{ border: 1px solid black; }