Bro Rickywan Melaka
Aktivis Hak Asasi Manusia


Kehidupan tidak semudah yang dijangka kan,meneruskan kehidupan adalah sesuatu keperluan, jangan gentar jika ditindas , jangan mengalah jika tertewas, bangkit dan terus maju ke hadapan,pasti ada sinar yang menanti....
Photobucket
myspace layouts

"Rakan-rakan sekalian, Jika anda seorang yang perihatin, dan ingin hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa alam, sila klik di gambar sebelah atas ini ( Tabung 1 UNTUK ASIA ), membantu demi sesama manusia & insan di muka bumi ini..."


|Tagged| |Mudah| |Facebook| |Friendster| |Yahoo| |Google| |TvLive| |Twitter|

Sunday, October 2, 2011
True story : ~~Manusia Semakin Kejam dan Gila



Pernah dengar kisah Junko Furota?

Mangsa paling kejam yg diculik dan disiksa sehingga mati.
Beliau telah diculik, didera, dirogol dan dibunuh selama 44 hari oleh 4 orang pembunuh dengan
cara yang paling sadis.

Junko Furota, merupakan seorang gadis kelahiran daerah Misato,Saitama dari Jepun. Pada umur
16 tahun mangsa telah diculik oleh 4 orang lelaki. Mereka membawa dan kemudian mengurung
Junko di kediaman keluarga Kamisaku, iaitu salah seorang penculik tu. Rumah tersebut terletak
di Ayase, di daerah Adachi, Tokyo. Mereka memperkenalkan Junko sebagai seorang teman wanita
kepada salah seorang daripada mereka.

Nak tutup perbuatan diorang, salah seorang daripada penjenayah tersebut menyuruh Junko
menghubungi ibubapanya dan memberitahu bahawa junko lari dari rumah dan sedang berada
dengan temannya dan 'tidak dalam bahaya'.

Semasa junko kena kurung, pernah beberapa kali dia cuba melarikan diri, tetapi tak berjaya dan
diseksa dengan lebih dahsyat setelah ditangkap. Junko banyak kali merayu kepada ibubapa
Kamisaku iaitu tuan rumah tempat beliau dikurung untuk membantu diri dia, tetapi mereka
takut diapa-apakan penculik tu. salah seorang daripada penculik merupakan pemimpin rendah
yakuza, dan memberi amaran akan menyuruh kenalannya membunuh sesiapa yang cuba
masuk campur.

Berikut adalah jenis2 siksaan terhadap Junko:
HARI PERTAMA:
Mangsa diculik

dirogol lebih dr 400 kali (yg ni tk pasti dlm sehari atau spanjang penahanan)

Kebuluran dan kekurangan nutrisi

makan lipas untuk makanan dan minum air kencing sendiri

Dipaksa onani

Dipaksa berbogel di hadapan penculiknya

Dicucuh dengan pemetik api

Dubur dan kemaluannya dimasukkan objek asing

HARI KE-11:
Dipukul berulang-ulang kali

Mukanya dihadapkan ke lantai konkrit dan penculiknya melompat di atas kepalanya

Tangan diikat ke syiling dan badannya dijadikan punching bag

Hidungnya dipenuhi darah yang banyak sehingga hanya dapat bernafas melalui mulut

Alat pengangkat berat dijatuhkan ke atas perutnya

Muntah ketika cuba minum air (perutnya tidak dapat menerima air)

Cuba melarikan diri dan dicucuh rokok di lengannya

Dituang cecair mudah terbakar di atas kakinya, kemudian dibakar (barangkali untuk mengelakkan
dia melarikan diri)

Botol dimasukkan ke dalam duburnya, mengakibatkan kecederaan

HARI KE-20:
Tidak dapat berjalan dengan betul kerana luka terbakar yang teruk di kaki

Dipukul dengan buluh

Duburnya dimasukkan mercun dan kemudian dinyalakan

Tangan dihempap dengan objek berat dan kukunya dipecahkan

Dipukul dengan kayu golf

Rokok dicucuh ke dalam kemaluan

Dipukul dengan batang besi berulang kali.

Dipaksa tidur di balkoni dalam cuaca musim sejuk

Batang besi pemanggang untuk memanggang ayam dimasukkan ke dalam kemaluan dan dubur
mengakibatkan pendarahan

HARI KE-30:
Lilin panas dititiskan ke muka

Kelopak mata dibakar dengan pemetik api

Dicucuk jarum di bahagian dada

Puting buah dada kiri di potong dan dihancurkan dengan playar

Mentol lampu yang panas dimasukkan ke dalam kemaluan

Pendarahan yang teruk di kemaluan akibat dimasukkan gunting

Tidak boleh membuang air kecil dengan baik

Kecederaan yang teruk sehingga mengambil masa satu jam untuk turun dan pergi ke tandas

Gegendang telinga mengalami kerosakan yang teruk

Saiz otak mengecut

HARI KE-40:
Merayu penyeksanya "membunuhnya dan membiarkan semuanya berakhir"

I JANUARI 1989:
Menyambut tahun baru bersendirian.

Badannya sudah hilang rupa dan fungsi asal.

Tidak dapat bergerak daripada lantai.

HARI KE-44 (HARI KEMATIAN):
Penculiknya memukul tubuhnya dengan batang besi angkat berat, menggunakan alasan kalah
bermain mahjong untuk berbuat demikian. Junko berdarah dengan sangat teruk di mulut dan
hidungnya. Mereka membakar muka dan matanya dengan lilin.

Cecair pemetik api disimbah ke kaki, tangan, muka dan perut, kemudian api dinyalakan. Seksaan
terakhir Junko ini mengambil masa lebih dua jam. Tidak lama kemudian, Junko meninggal dunia
dalam kesakitan.

Yang lagi terkilan, lebih 100 orang mengetahui keadaan Junko di rumah tersebut, tetapi tidak dapat
dipastikan mereka turut merogol atau menderanya atau cuma melawat rumah tersebut. Walau
bagaimanapun, tiada siapa di antara 100 orang tersebut cuba menghubungi pihak polis.

Penjenayah tersebut tidak dikenakan tindakan yang berat. Mereka juga cuma didakwa atas
'mencederakan anggota badan sehingga membawa kematian' dan bukannya 'pembunuhan'. Keluarga
Junko cuba membawa kes tersebut semula ke mahkamah, tetapi gagal kerana penemuan bukti iaitu
air mani dan bulu kemaluan yang tidak menepati DNA penjenayah. Mereka hanya dikenakan hukuman
maksimum penjara 4, 6 dan 8 tahun masing-masing, dan penjara 20 tahun kepada ketua penjenayah
tersebut.

Apa yang boleh kita lihat dari situasi ni di mana masyarakat tak prihatin dengan keadaan sekeliling.
walaupun ada ramai yang mengetahui keadaan junko pada masa itu tapi sorang pun tk brani bersuara
sebab takut diancam.dan terfikir sejenak macamana tindakan manusia boleh sampai ke tahap yang
tidak boleh kita sendiri bayangkan, manusia sekarang ni mcam2 beb. pemikiran dah menjangkau
ketidaknormalan. jadi kalau anda keluar malam ke berhati-hatilah dengan orang yg mencurigakan.
jangan keluar sorang-sorang kalau perempuan dan pastikan kita dalam keadaan bersedia dengan apa
sekalipun.kalau ada pepperspray tu belilah letak kat tempat yang senang nak capai. Manusia gila dan
kejam ada di mana-mana.
 
posted by Rickywan at 7:08 AM | Permalink |


0 Comments:


Anda boleh terus membaca paparan untuk bulan ini, dengan hanya klik Disini

Dan jika anda mahu melihat paparan yang seterusnya, sila pilih bulan, di bahagian ARCHIVES! di sebelah kanan blog ini. Terima Kasih, Sila Dtg Lagi....
Google
 
Image header © Bro_Rick | Layout design by UjangMD
/* Theme Name: Manhattan Theme URI: http://www.manhattanray.com/manhattan Description: Manhattan 4.2 Version: 4.2 Author: Manhattan Ray Tags: black, white, fixed-width, right-sidebar */ body{ margin:0; font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; text-align: left; vertical-align: top; background: black; color: white; } body,h1,h2,h3,h4,h5,h6,address,blockquote,dd,dl,hr,p,form{ margin: 0; padding: 0; } #wrapper{ margin: 0 auto 0 auto; width: 1001px; height: 100%; overflow:hidden; padding: 0; text-align: left; background: silver; } #container{ float: left; width: 702px; height: 100%; overflow: hidden; margin: 0 10px 0 20px; display:inline; /* because IE doubles set margins */ font-family: "trebuchet ms",times,arial; font-size: 14px; } #header{ width: 680px; height: 330px; padding: 10px; background:url (http://talianhayat.com/wp-content/uploads/2011/01/redas1.jpg); border: 1px solid black; border-top: 0; margin-bottom: 10px; } /* start: pagemenu */ /* NOTE: Unlike most Suckerfish dropdowns */ /* This code uses the pagemenu division as the */ /* relative datum, not the top list items */ /* Be aware of this, if you play with the pagemenu codes */ #pagemenudiv{ width: 702px; height: 22px; background:#242424; position:relative; } #pagemenudiv ul{ margin: 0; padding: 0; list-style-type:none; } #pagemenudiv ul li{ float:left; text-align:center; } #pagemenudiv ul li a{ display:block; height: 18px; padding-top:2px; padding-left: 5px; padding-right: 5px; border: 1px solid #242424; float:left; font-size:14px; font-family: times,arial; font-weight: 500; text-decoration:none; text-transform: uppercase; color: white; } #pagemenudiv ul li a:hover{ background: white; color: #242424; } /* sub pages below */ #pagemenudiv li ul{ position: absolute; display: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); width:702px; height: 25px; top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li > ul{ top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li.over ul, #pagemenudiv li:hover ul{ display:block; } #pagemenudiv li ul a{ border: 1px solid black; font-size:16px; padding-top: 2px; height: 20px; text-transform: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); color: #bbb; } #pagemenudiv li ul a:hover{ background: black url(graphics/submenuhoverbg.jpg); color: #242424; } /* end: pagemenu */ #content{ width: 702px; color: black; } /* start: sidebar codes, except for calendar and links */ #sidebar{ float: left; width: 227px; border: 1px solid black; padding: 10px; background: #e8e8e8; margin: 10px 20px 10px 0; display:inline; /* because IE doubles set margins */ color: black; } #sidebar ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0 10px 0 10px; } #sidebar ul li{ margin: 5px; padding: 10px; background: #555; color: #ccc; } #sidebar ul > li{ border: 1px solid black; } #sidebar ul li li{ border: 0px; } #sidebar ul li h2{ background: black url(graphics/sidebarh2bg.jpg); height: 17px; padding-top: 1px; padding-left: 5px; font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 14px; color:#242424; } #sidebar ul ul li{ padding: 0; line-height:24px; } /* end: sidebar codes, except for calendar and links */ #footer{ clear:both; width: 993px; padding:4px; position:relative; background: #323232; color: #bbb; } span.footercredits{ position: absolute; left: 410px; } /* start: anchor/link codes, except for page menu */ #header a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #header a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #fff; } #content a{ text-decoration: none; color: #343434; font-weight: 600; } #content a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #000000; } #sidebar a{ text-decoration: none; color: #ccc; } #sidebar a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } #footer a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #footer a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } /* end: anchor/link codes, except for page menu */ .aligncenter, div.aligncenter { display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; } .alignleft { float: left; } .alignright { float: right; } hr{ border: 1px solid #484848; } acronym{ color: #484848; font-weight: 600; } blockquote{ border-top: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 10px; margin:10px; background: #b0b0b0; } h1{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 24px; padding: 0 0 10px 0; } .post{ padding: 10px 0 10px 0; } .post h2{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 18px; } .entry{ line-height: 18px; } p{ padding: 10px 0 0 0; } p.postmetadata{ border-top: 1px solid #444; border-bottom: 2px solid black; margin: 10px 0 0 0; } .navigation{ padding: 10px 0 0 0; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 18px; } table#wp-calendar{ width: 100%; } .comments-template{ margin: 10px 0 0; border-top: 1px solid #ccc; padding: 10px 0 0; } .comments-template ol{ margin: 0; padding: 0 0 15px; list-style: none; } .comments-template ol li{ margin: 0px; line-height: 18px; padding: 10px; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template ol li.alt{ background: #aaa; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template h2, .comments-template h3{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 16px; border-bottom: 1px solid black; } .commentmetadata{ font-size: 12px; } .comments-template p.nocomments{ padding: 0; } .comments-template textarea{ font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; } .comments-template img{ border: 1px solid black; }