Jam 11.00pagi tadi, saya menghubungi AirAsia di talian 600 85 9999 (Premium Customer Service Line), dan Ashen pegawai perkhidmatan pelanggan menjadi guide saya terhadap laporan tentang bagasi yang telah di rosakkan semasa isteri saya tiba daripada Padang Indonesia ke KLIA Kuala Lumpur LCCT.
Dan berikut adalah cara-cara melakukan complain atau report pada syarikat AirAsia mengenai kes isteri saya.
( Note : - Sila klik pada imej untuk paparan yang lebih besar dan jelas )
Langkah Pertama / Step 1
Pergi ke web http://www.airasia.com/
Dan taipkan di bahagian search untu perkataan " Baggage "
Langkah Kedua / Step 2
Scroll ke bawah dan klik E-Form, seperti yang dibulatkan didalam bulatan merah tersebut
Langkah Ketiga / Step 3
Page akan menunjukkan butiran-butiran yang harus di isikan oleh di pengadu.
Langkah Ke-empat / Step 4
Setelah isikan semua butiran, jika ingin attach kan gambar , sila pastikan gambar yang di attachkan tidak melebihi 1 MB
Langkah Kelima/ Step 5
Setelah semua butiran telah di isikan dan di periksa, sila klik dibahagian submit,dan page berikut akan menunjukkan seperti dibawah, segala aduan akan dijawap dalam masa 5 hari waktu bekerja
Sama-sama kita tunggu balasan dari pihak AirAsia mengenai hal ini, dan saya akan updatekan issue ini apabila telah di update oleh pihak AirAsia nanti.....
Wsslm,
From
Rickywan