Bro Rickywan Melaka
Aktivis Hak Asasi Manusia


Kehidupan tidak semudah yang dijangka kan,meneruskan kehidupan adalah sesuatu keperluan, jangan gentar jika ditindas , jangan mengalah jika tertewas, bangkit dan terus maju ke hadapan,pasti ada sinar yang menanti....
Photobucket
myspace layouts

"Rakan-rakan sekalian, Jika anda seorang yang perihatin, dan ingin hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa alam, sila klik di gambar sebelah atas ini ( Tabung 1 UNTUK ASIA ), membantu demi sesama manusia & insan di muka bumi ini..."


|Tagged| |Mudah| |Facebook| |Friendster| |Yahoo| |Google| |TvLive| |Twitter|

Wednesday, June 13, 2012
Masih Mencari-cari
Assalamualaikum & salam to all,
Masih mencari-cari dan tercari-cari arah dalam kehidupan ni, masih banyak ranjau didepan menanti, hari demi hari aku mencari-cari dan tercari cari sesuatu yang terbaik dalam kehidupan ni, sukar dan semakin sukar, hari demi hari, waktu demi waktu, minit demi minit dan detik demi detik otak ni berlegar mencari sessuatu yang masih belum aku temui, bila tengok orang semua berjaya dalam hidup, segan juga aku jadinya, orang hidup dalam keadaan bahagia, macam senang je kehidupan orang, tapi kenapa kehidupan aku semakin sukar, kadang-kadang buat baik diterima jahat, buat jahat di terima baik pula, rasa pelik hidup dalam dunia ni, perasaan hasat dengki manusia ni sangat menebal, sukar untuk di kikis dan di buang jauh dari hidup manusia bermuka-muka ni.

Kadang-kadang pasal harta pun orang boleh bermusuhan dan berbunuhan kerana duit, kalau bukan kerana duit, semua akan menjadi baik-baik aja, tapi bila duit sudah menguasai manusia, semakin suka manusia membuat pertimbangan dalam hidup mereka, hingga menjerat diri kearah yang tidak baik, sedih tengok macam ni, tapi pada hakikatnya ini adalah kenyataan yang harus ditempuhi dalam hidup, kalau depan kita ayat bukan main manis, belakang kita tuhan sahaja yang tahu bagaimana dan apa yang terjadi, dalam lingkungan keluarga pun terjadi, inikan pula pada orang kebanyakkan, memang benar pepatah, bila siluncai terjun dengan labu-labunya
, labu yang tengelam bersama dengan si luncai, kemudian terapung kembali bila labu telah timbul, jika labu tengelam, maka luncai akan mati bersama labunya, hahaha, pelik kan bunyi nya, tapi hakikatnya dalam hidup, bila kawan baik memang susah nak cari, kalau kawan yang menjahanamkan kita memang senang dicari, orang akan pandang paiseh je kat kita kalau kita tak berharta, kerja macam kerbau, kene cucuk hidung pun hidup tak pernah senang dan tenang kalau berterusan macam ni, kawan seumpama umpan semasa memancing, kalau ikan lapar makan umpan di ragut dan dimakan, makan keuntungan berlipat kali ganda akan di pulangkan kepada kita, tapi bila ikan dah kenyang, takkan mahu nye dia makan umpan kita, rugi masa dan tenaga tapi sekor ikan pun tak menjelma.

Kemana hilangnya pertimbangan manusia ketika ini didalam dunia?

Cari kan aku buah delima didalamnya buah durian? bagaimana rupanya? bagaimana pula rasanya? apa ada didalamnya? apakah warnanya?

Semuanya boleh terjadi dengan kekuasan allah yang maha besar.......maha mengetahui dan maha suci, dan maha PENCIPTA sekian alam..............

Allahuakbar....Allahuakbar.......Allahuakbar........Subhanallah.....



 
posted by Rickywan at 10:18 PM | Permalink |


0 Comments:


Anda boleh terus membaca paparan untuk bulan ini, dengan hanya klik Disini

Dan jika anda mahu melihat paparan yang seterusnya, sila pilih bulan, di bahagian ARCHIVES! di sebelah kanan blog ini. Terima Kasih, Sila Dtg Lagi....
Google
 
Image header © Bro_Rick | Layout design by UjangMD
/* Theme Name: Manhattan Theme URI: http://www.manhattanray.com/manhattan Description: Manhattan 4.2 Version: 4.2 Author: Manhattan Ray Tags: black, white, fixed-width, right-sidebar */ body{ margin:0; font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; text-align: left; vertical-align: top; background: black; color: white; } body,h1,h2,h3,h4,h5,h6,address,blockquote,dd,dl,hr,p,form{ margin: 0; padding: 0; } #wrapper{ margin: 0 auto 0 auto; width: 1001px; height: 100%; overflow:hidden; padding: 0; text-align: left; background: silver; } #container{ float: left; width: 702px; height: 100%; overflow: hidden; margin: 0 10px 0 20px; display:inline; /* because IE doubles set margins */ font-family: "trebuchet ms",times,arial; font-size: 14px; } #header{ width: 680px; height: 330px; padding: 10px; background:url (http://talianhayat.com/wp-content/uploads/2011/01/redas1.jpg); border: 1px solid black; border-top: 0; margin-bottom: 10px; } /* start: pagemenu */ /* NOTE: Unlike most Suckerfish dropdowns */ /* This code uses the pagemenu division as the */ /* relative datum, not the top list items */ /* Be aware of this, if you play with the pagemenu codes */ #pagemenudiv{ width: 702px; height: 22px; background:#242424; position:relative; } #pagemenudiv ul{ margin: 0; padding: 0; list-style-type:none; } #pagemenudiv ul li{ float:left; text-align:center; } #pagemenudiv ul li a{ display:block; height: 18px; padding-top:2px; padding-left: 5px; padding-right: 5px; border: 1px solid #242424; float:left; font-size:14px; font-family: times,arial; font-weight: 500; text-decoration:none; text-transform: uppercase; color: white; } #pagemenudiv ul li a:hover{ background: white; color: #242424; } /* sub pages below */ #pagemenudiv li ul{ position: absolute; display: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); width:702px; height: 25px; top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li > ul{ top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li.over ul, #pagemenudiv li:hover ul{ display:block; } #pagemenudiv li ul a{ border: 1px solid black; font-size:16px; padding-top: 2px; height: 20px; text-transform: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); color: #bbb; } #pagemenudiv li ul a:hover{ background: black url(graphics/submenuhoverbg.jpg); color: #242424; } /* end: pagemenu */ #content{ width: 702px; color: black; } /* start: sidebar codes, except for calendar and links */ #sidebar{ float: left; width: 227px; border: 1px solid black; padding: 10px; background: #e8e8e8; margin: 10px 20px 10px 0; display:inline; /* because IE doubles set margins */ color: black; } #sidebar ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0 10px 0 10px; } #sidebar ul li{ margin: 5px; padding: 10px; background: #555; color: #ccc; } #sidebar ul > li{ border: 1px solid black; } #sidebar ul li li{ border: 0px; } #sidebar ul li h2{ background: black url(graphics/sidebarh2bg.jpg); height: 17px; padding-top: 1px; padding-left: 5px; font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 14px; color:#242424; } #sidebar ul ul li{ padding: 0; line-height:24px; } /* end: sidebar codes, except for calendar and links */ #footer{ clear:both; width: 993px; padding:4px; position:relative; background: #323232; color: #bbb; } span.footercredits{ position: absolute; left: 410px; } /* start: anchor/link codes, except for page menu */ #header a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #header a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #fff; } #content a{ text-decoration: none; color: #343434; font-weight: 600; } #content a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #000000; } #sidebar a{ text-decoration: none; color: #ccc; } #sidebar a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } #footer a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #footer a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } /* end: anchor/link codes, except for page menu */ .aligncenter, div.aligncenter { display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; } .alignleft { float: left; } .alignright { float: right; } hr{ border: 1px solid #484848; } acronym{ color: #484848; font-weight: 600; } blockquote{ border-top: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 10px; margin:10px; background: #b0b0b0; } h1{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 24px; padding: 0 0 10px 0; } .post{ padding: 10px 0 10px 0; } .post h2{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 18px; } .entry{ line-height: 18px; } p{ padding: 10px 0 0 0; } p.postmetadata{ border-top: 1px solid #444; border-bottom: 2px solid black; margin: 10px 0 0 0; } .navigation{ padding: 10px 0 0 0; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 18px; } table#wp-calendar{ width: 100%; } .comments-template{ margin: 10px 0 0; border-top: 1px solid #ccc; padding: 10px 0 0; } .comments-template ol{ margin: 0; padding: 0 0 15px; list-style: none; } .comments-template ol li{ margin: 0px; line-height: 18px; padding: 10px; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template ol li.alt{ background: #aaa; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template h2, .comments-template h3{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 16px; border-bottom: 1px solid black; } .commentmetadata{ font-size: 12px; } .comments-template p.nocomments{ padding: 0; } .comments-template textarea{ font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; } .comments-template img{ border: 1px solid black; }