Bro Rickywan Melaka
Aktivis Hak Asasi Manusia


Kehidupan tidak semudah yang dijangka kan,meneruskan kehidupan adalah sesuatu keperluan, jangan gentar jika ditindas , jangan mengalah jika tertewas, bangkit dan terus maju ke hadapan,pasti ada sinar yang menanti....
Photobucket
myspace layouts

"Rakan-rakan sekalian, Jika anda seorang yang perihatin, dan ingin hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa alam, sila klik di gambar sebelah atas ini ( Tabung 1 UNTUK ASIA ), membantu demi sesama manusia & insan di muka bumi ini..."


|Tagged| |Mudah| |Facebook| |Friendster| |Yahoo| |Google| |TvLive| |Twitter|

Friday, June 15, 2012
Sogok & Perut Buncit
Assalamualaikum & Salam To All,
Sogok, apa itu sogok? dan buncit apa itu buncit? kedua perkara ini seiringan sebenarnya, kalau tak kene sogok, maka adakah perut akan buncit? makan duit haram atas kepayahan orang lain, itu namanya makan duit haram jadah, akibatnya perut buncit, lebih teruk lagi makan dengan anak bini sekali, itu yang akan menyebabkan perut yang dulu ramping menjadi macam busut, penuh dengan dosa.

Ada kalangan perkhidmatan dalam negara ni memang memerlukan sogokkan atau perkataan lebih manis iaitu rasuah, duit haram yang menjadi tuhan di mata segelintir manusia, kalau x sogok, maka tak jadi la sesuatu benda tu, jika inginkan projek berjuta ringgit, maka rasuah yang menjadi bidaan tertinggi akan mendapat projek tersebut, jika ingin mendapatkan kerja yang baik, sogok baru boleh dapat kerja, kalau inginkan kelulusan segera bagi sesuatu perkara itu, sogokkan menjadi aset penting bagi sesetengah manusia tersebut, diorang tak kisah jika makan duit haram tu, janji untung berlipat kali ganda, kalau tak makan duit haram ni, badan diorang akan menjadi lemah, haha...

Ada sesetengah perkara itu perlukan sogokkan, kalau tak sogok tak dapat nak lulus segera, kalau tak sogok selagi tu kita di kerjakan, selagi tu jadi hamba orang, jadi babu orang, tapi harus di ingat, tuhan ada dimana-mana, maha melihat dan maha mengetahui, azabnya cukup dasyat, tapi manusia mudah alpa, ini bukan cerita kosong, ini apa yang terjadi pada masa sekarang, pasal duit semua boleh settle bro, takde duit lu pergi mampos, siapa nak tolong lu tanpa ringgit, rupiah tak main.

Tapi mana-mana negara pun rasuah ni tetap ada, aku pun dah pernah melaluinya dahulu, tak kisah lah, kalau bukan sogok dengan duit, dengan benda lain pun boleh gak, bukan nak cerita dan ngomong kosong, ini benar-benar terjadi, semua bangsa pun ada melakukan benda terkeji ni, kadang-kadang bukan yang gaji kecil selalu makan rasuah, pangkat datuk-datuk pun makan duit haram ni, makan duit atas keuntungan orang lain tanpa titik peluh sendiri, itu di kira duit haram juga, 1% ke hingga 100% ke, haram tetap haram.

Kalau tak sogok, boleh fail test, kalau dah sogok, tentu boleh lulus bang, haha, sogok duit, sogok tenaga, sogok body pun boleh bang, janji abg settlekan yer......haha, sial, pasal benda kecil pun nak sebat duit orang, rm10 ringgit pun nak sebat dan makan duit orang, korang paham-paham je dah le yer.....


Makan duit haram ni boleh, tapi lepas makan kentut tu bau macam bangkai, perut tu membusung macam sarang anai-anai, tunggu kasi pecah je tentu jalan, makan duit mcm ni tak selamat bro, tunggu kat neraka kita cerita ok bro......zas.............

p/s duit sogok ni datangnya dari perkataan apa eh? hahaha....




 
posted by Rickywan at 11:00 PM | Permalink |


1 Comments:


  • At June 16, 2012 at 8:12 AM, Anonymous Anonymous

    Salam bro,

    Mkn duit haram waimah rasuah ke,hak org ke,tipu ke,hutang ke,judi ke dan yg sewaktu dgnnya, tak payah sampai ke neraka, kat dunia ni pun dah kena lahanat, amalan semua jd sia2, mati masuk kubur confirm kena himpit sampai hancur tulang2, bila kiamat di padang mahsyar sangsara, azab yg menunggu di jahanam masyaallah tak payah citer bro, Allah jua yg tahu.

     
Anda boleh terus membaca paparan untuk bulan ini, dengan hanya klik Disini

Dan jika anda mahu melihat paparan yang seterusnya, sila pilih bulan, di bahagian ARCHIVES! di sebelah kanan blog ini. Terima Kasih, Sila Dtg Lagi....
Google
 
Image header © Bro_Rick | Layout design by UjangMD
/* Theme Name: Manhattan Theme URI: http://www.manhattanray.com/manhattan Description: Manhattan 4.2 Version: 4.2 Author: Manhattan Ray Tags: black, white, fixed-width, right-sidebar */ body{ margin:0; font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; text-align: left; vertical-align: top; background: black; color: white; } body,h1,h2,h3,h4,h5,h6,address,blockquote,dd,dl,hr,p,form{ margin: 0; padding: 0; } #wrapper{ margin: 0 auto 0 auto; width: 1001px; height: 100%; overflow:hidden; padding: 0; text-align: left; background: silver; } #container{ float: left; width: 702px; height: 100%; overflow: hidden; margin: 0 10px 0 20px; display:inline; /* because IE doubles set margins */ font-family: "trebuchet ms",times,arial; font-size: 14px; } #header{ width: 680px; height: 330px; padding: 10px; background:url (http://talianhayat.com/wp-content/uploads/2011/01/redas1.jpg); border: 1px solid black; border-top: 0; margin-bottom: 10px; } /* start: pagemenu */ /* NOTE: Unlike most Suckerfish dropdowns */ /* This code uses the pagemenu division as the */ /* relative datum, not the top list items */ /* Be aware of this, if you play with the pagemenu codes */ #pagemenudiv{ width: 702px; height: 22px; background:#242424; position:relative; } #pagemenudiv ul{ margin: 0; padding: 0; list-style-type:none; } #pagemenudiv ul li{ float:left; text-align:center; } #pagemenudiv ul li a{ display:block; height: 18px; padding-top:2px; padding-left: 5px; padding-right: 5px; border: 1px solid #242424; float:left; font-size:14px; font-family: times,arial; font-weight: 500; text-decoration:none; text-transform: uppercase; color: white; } #pagemenudiv ul li a:hover{ background: white; color: #242424; } /* sub pages below */ #pagemenudiv li ul{ position: absolute; display: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); width:702px; height: 25px; top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li > ul{ top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li.over ul, #pagemenudiv li:hover ul{ display:block; } #pagemenudiv li ul a{ border: 1px solid black; font-size:16px; padding-top: 2px; height: 20px; text-transform: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); color: #bbb; } #pagemenudiv li ul a:hover{ background: black url(graphics/submenuhoverbg.jpg); color: #242424; } /* end: pagemenu */ #content{ width: 702px; color: black; } /* start: sidebar codes, except for calendar and links */ #sidebar{ float: left; width: 227px; border: 1px solid black; padding: 10px; background: #e8e8e8; margin: 10px 20px 10px 0; display:inline; /* because IE doubles set margins */ color: black; } #sidebar ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0 10px 0 10px; } #sidebar ul li{ margin: 5px; padding: 10px; background: #555; color: #ccc; } #sidebar ul > li{ border: 1px solid black; } #sidebar ul li li{ border: 0px; } #sidebar ul li h2{ background: black url(graphics/sidebarh2bg.jpg); height: 17px; padding-top: 1px; padding-left: 5px; font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 14px; color:#242424; } #sidebar ul ul li{ padding: 0; line-height:24px; } /* end: sidebar codes, except for calendar and links */ #footer{ clear:both; width: 993px; padding:4px; position:relative; background: #323232; color: #bbb; } span.footercredits{ position: absolute; left: 410px; } /* start: anchor/link codes, except for page menu */ #header a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #header a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #fff; } #content a{ text-decoration: none; color: #343434; font-weight: 600; } #content a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #000000; } #sidebar a{ text-decoration: none; color: #ccc; } #sidebar a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } #footer a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #footer a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } /* end: anchor/link codes, except for page menu */ .aligncenter, div.aligncenter { display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; } .alignleft { float: left; } .alignright { float: right; } hr{ border: 1px solid #484848; } acronym{ color: #484848; font-weight: 600; } blockquote{ border-top: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 10px; margin:10px; background: #b0b0b0; } h1{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 24px; padding: 0 0 10px 0; } .post{ padding: 10px 0 10px 0; } .post h2{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 18px; } .entry{ line-height: 18px; } p{ padding: 10px 0 0 0; } p.postmetadata{ border-top: 1px solid #444; border-bottom: 2px solid black; margin: 10px 0 0 0; } .navigation{ padding: 10px 0 0 0; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 18px; } table#wp-calendar{ width: 100%; } .comments-template{ margin: 10px 0 0; border-top: 1px solid #ccc; padding: 10px 0 0; } .comments-template ol{ margin: 0; padding: 0 0 15px; list-style: none; } .comments-template ol li{ margin: 0px; line-height: 18px; padding: 10px; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template ol li.alt{ background: #aaa; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template h2, .comments-template h3{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 16px; border-bottom: 1px solid black; } .commentmetadata{ font-size: 12px; } .comments-template p.nocomments{ padding: 0; } .comments-template textarea{ font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; } .comments-template img{ border: 1px solid black; }