Bro Rickywan Melaka
Aktivis Hak Asasi Manusia


Kehidupan tidak semudah yang dijangka kan,meneruskan kehidupan adalah sesuatu keperluan, jangan gentar jika ditindas , jangan mengalah jika tertewas, bangkit dan terus maju ke hadapan,pasti ada sinar yang menanti....
Photobucket
myspace layouts

"Rakan-rakan sekalian, Jika anda seorang yang perihatin, dan ingin hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa alam, sila klik di gambar sebelah atas ini ( Tabung 1 UNTUK ASIA ), membantu demi sesama manusia & insan di muka bumi ini..."


|Tagged| |Mudah| |Facebook| |Friendster| |Yahoo| |Google| |TvLive| |Twitter|

Saturday, July 7, 2012
Antara Cincin & Bawang Besar
Assalamualaikum & Good Day To All,
Hasrat hati memang nak berblog selalu, perkara rutin yang selalu aku buat jika ada masa terluang, berblog sejak tahun tahun 2006, pelbagai suka duka berblog telah aku alami, ada yang khianat dan hasrat dengki sehingga blog ni lenyap seketika pada tahun 2010, tapi akhirnya domain rickywan.blogspot.com dapat kembali didalam gengaman.

Hari ni aku nak kongsikan satu certia berkenaan cincin dan bawang besar, longgokkan bawang di pasar raya memang menarik minat kita untuk membeli, dalam suka kekedang ada duka, macam semalam, semasa membeli bawang, belek punya belek, punggah punya punggah, godeh punya godeh nak pilih bawang yang terbaik untuk di beli, siapa nak bawang yang busuk, jadi hendak tak hendak, terpaksa bongkar semua bawah dari bawah ke atas, dari kiri ke kanan, sampai dapat bawang yang baik, dalam tak sedar, cincin silver yang aku beli berpasangan dengan cincin isteri aku hilang, terlucut dari jari, aduhh!! panik sekejap, tak tau mana dah perginya cincin kesayangan aku dah pergi.

Terpaksa aku bongkar semua bawang tu, cari sampai dapat itu yang terlintas di fikiran, walaupun niat dalam hati memang tak akan jumpa lagi la jawapnya cincin tu lagi, teruskan pencarian kata aku, aku bongkar dan terus cari cincin, benar kata orang, kalau sesuatu benda tu milik kita pada hakikinya, pasti ia akan dapat kembali, tersorang diantara ratusan mungkin ribuan bawang, gila la kalau nak cari, sayangnya cincin tu tak dapat di gambarkan dengan kata-kata, aku cuba dan terus mencuba, akhirnya dapat jua kembali, puas dalam hati teramat sangat tidak dapat di gambarkan. Alhamdulilah.

Cincin silver tu aku beli masa tahun 2010, cincin murah tak la mahal sangat, tapi ada sesuatu di cincin tu kalau betul-betul di amati dengan mata kasar pun boleh tahu, jadi harga bukan menjadi isu, tapi kerana klasikalnya sesuatu benda itu kita akan berusaha untuk mendapatkannya dan menjaganya dengan baik dan sebaik mungkin.Masa mula-mula beli dulu cincin ne dengan isteri aku, cincin ni memang ketat kedudukkannya di jari manis di tangan kiri, tapi sejak kebelakangan ni cincin tu mudah terlucut dari jari ni, mungkin kerana punca turun berat badan mempengaruhi jari dan tangan aku, memang mudah sangat terlucut dari jari buat masa ni.

Itu baru cincin silver yang murah terperosok didalam celah-celah bawang, kalau cincin emas atau berlian terlucut dan hilang dalam longgokkan ribuan bawang bagaimana pula akan terjadi? adakah kita nak duduk kat pasar raya tu dan belek-belek satu persatu bawang tu? hahaha rasanya mungkin kita akan buat macam tu juga, kalau tak lenyap la cincin korang tu.


Moral untuk cerita ni,
Simpan cincin anda yang mahal tu dirumah jika sudah longgar, dan jangan sesekali cuba menyeluk tangan didalam longgokkan bawang, nescaya ada bahananya, hehehe.....





 
posted by Rickywan at 6:10 AM | Permalink |


0 Comments:


Anda boleh terus membaca paparan untuk bulan ini, dengan hanya klik Disini

Dan jika anda mahu melihat paparan yang seterusnya, sila pilih bulan, di bahagian ARCHIVES! di sebelah kanan blog ini. Terima Kasih, Sila Dtg Lagi....
Google
 
Image header © Bro_Rick | Layout design by UjangMD
/* Theme Name: Manhattan Theme URI: http://www.manhattanray.com/manhattan Description: Manhattan 4.2 Version: 4.2 Author: Manhattan Ray Tags: black, white, fixed-width, right-sidebar */ body{ margin:0; font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; text-align: left; vertical-align: top; background: black; color: white; } body,h1,h2,h3,h4,h5,h6,address,blockquote,dd,dl,hr,p,form{ margin: 0; padding: 0; } #wrapper{ margin: 0 auto 0 auto; width: 1001px; height: 100%; overflow:hidden; padding: 0; text-align: left; background: silver; } #container{ float: left; width: 702px; height: 100%; overflow: hidden; margin: 0 10px 0 20px; display:inline; /* because IE doubles set margins */ font-family: "trebuchet ms",times,arial; font-size: 14px; } #header{ width: 680px; height: 330px; padding: 10px; background:url (http://talianhayat.com/wp-content/uploads/2011/01/redas1.jpg); border: 1px solid black; border-top: 0; margin-bottom: 10px; } /* start: pagemenu */ /* NOTE: Unlike most Suckerfish dropdowns */ /* This code uses the pagemenu division as the */ /* relative datum, not the top list items */ /* Be aware of this, if you play with the pagemenu codes */ #pagemenudiv{ width: 702px; height: 22px; background:#242424; position:relative; } #pagemenudiv ul{ margin: 0; padding: 0; list-style-type:none; } #pagemenudiv ul li{ float:left; text-align:center; } #pagemenudiv ul li a{ display:block; height: 18px; padding-top:2px; padding-left: 5px; padding-right: 5px; border: 1px solid #242424; float:left; font-size:14px; font-family: times,arial; font-weight: 500; text-decoration:none; text-transform: uppercase; color: white; } #pagemenudiv ul li a:hover{ background: white; color: #242424; } /* sub pages below */ #pagemenudiv li ul{ position: absolute; display: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); width:702px; height: 25px; top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li > ul{ top: 22px; left: 0px; } #pagemenudiv li.over ul, #pagemenudiv li:hover ul{ display:block; } #pagemenudiv li ul a{ border: 1px solid black; font-size:16px; padding-top: 2px; height: 20px; text-transform: none; background: black url(graphics/submenubg.jpg); color: #bbb; } #pagemenudiv li ul a:hover{ background: black url(graphics/submenuhoverbg.jpg); color: #242424; } /* end: pagemenu */ #content{ width: 702px; color: black; } /* start: sidebar codes, except for calendar and links */ #sidebar{ float: left; width: 227px; border: 1px solid black; padding: 10px; background: #e8e8e8; margin: 10px 20px 10px 0; display:inline; /* because IE doubles set margins */ color: black; } #sidebar ul{ list-style-type: none; margin: 0; padding: 0 10px 0 10px; } #sidebar ul li{ margin: 5px; padding: 10px; background: #555; color: #ccc; } #sidebar ul > li{ border: 1px solid black; } #sidebar ul li li{ border: 0px; } #sidebar ul li h2{ background: black url(graphics/sidebarh2bg.jpg); height: 17px; padding-top: 1px; padding-left: 5px; font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 14px; color:#242424; } #sidebar ul ul li{ padding: 0; line-height:24px; } /* end: sidebar codes, except for calendar and links */ #footer{ clear:both; width: 993px; padding:4px; position:relative; background: #323232; color: #bbb; } span.footercredits{ position: absolute; left: 410px; } /* start: anchor/link codes, except for page menu */ #header a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #header a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #fff; } #content a{ text-decoration: none; color: #343434; font-weight: 600; } #content a:hover{ text-decoration: overline underline; color: #000000; } #sidebar a{ text-decoration: none; color: #ccc; } #sidebar a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } #footer a{ text-decoration: none; color: #bbb; } #footer a:hover{ text-decoration: underline overline; color: white; } /* end: anchor/link codes, except for page menu */ .aligncenter, div.aligncenter { display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; } .alignleft { float: left; } .alignright { float: right; } hr{ border: 1px solid #484848; } acronym{ color: #484848; font-weight: 600; } blockquote{ border-top: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 10px; margin:10px; background: #b0b0b0; } h1{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 24px; padding: 0 0 10px 0; } .post{ padding: 10px 0 10px 0; } .post h2{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 18px; } .entry{ line-height: 18px; } p{ padding: 10px 0 0 0; } p.postmetadata{ border-top: 1px solid #444; border-bottom: 2px solid black; margin: 10px 0 0 0; } .navigation{ padding: 10px 0 0 0; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 18px; } table#wp-calendar{ width: 100%; } .comments-template{ margin: 10px 0 0; border-top: 1px solid #ccc; padding: 10px 0 0; } .comments-template ol{ margin: 0; padding: 0 0 15px; list-style: none; } .comments-template ol li{ margin: 0px; line-height: 18px; padding: 10px; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template ol li.alt{ background: #aaa; border-bottom: 1px solid #444; } .comments-template h2, .comments-template h3{ font-family: Georgia, Sans-serif; font-size: 16px; border-bottom: 1px solid black; } .commentmetadata{ font-size: 12px; } .comments-template p.nocomments{ padding: 0; } .comments-template textarea{ font-family: Arial, Helvetica, Georgia, Sans-serif; font-size: 12px; } .comments-template img{ border: 1px solid black; }